torsdag 21 januari 2010

Allt blir inte som man tänkt sig alla gånger !

Så var fallet här imorsse..

Barnens farmor hade skickat sms lite före 12 inatt att hon o faster började känna av feber så vi fick skippa vår resa söderut idag :( Inget Vasa o lunch med underbara Millami för mig o inge bus o lek med Candy,Lady o Linda för tjejjerna...Isabelle blev först lessen,men så ringde vi farmor o funderade ut en ny plan om resan..så den blir av i början av nästa vecka ska vi hoppas...
MEN inte slut på eländet där inte nee... vi steg då upp efter samtalet med farmor o började fundera att kanske vi åker till mommos då..o jo d gick bra för mommo att vi kom o ja skutta gladeligen ut till mondeo o skulle lägga i motorvärmaren,men VAR e nyklarna till bilskrället om inte i gubbens jackficka o den jackfickan satt på gubbens arbetsjacka som hade på sig i jobbet i nykarleby :( Nåja,jag ringde honom..förklara läget att nu e d nog så att du har mondeo nykeln i din ficka o han jooo...behöver du den..mmm svara jag..
Nå ja kommer hem med den då o far på jobb i Purmo idag :) *tack underbara*

Så Robert kom hem med nykeln,vi åt mat o for till mommos,där ha vi haft d bra o jag kunde åka o handla mat till heljen så då blev d kirrat på samma gång :)

Ikväll har Robert haft tjejjerna så länge jag fick mig en behövlig långpromenad med Rufus..Rufus var oxå nöjd.. :)

Nu sover Isabelle o Nathalie leker med lego,Robert e ute o sotar pannan..sen då Nathalie somnat o Robert blitt klar där ute väntar en skön bastu :) *härligt*

Imorgon har vi inga stora planer,så d blir hemma vid..dammsugaren misstänker jag ska rastas då igen pga hundhåret då Rufus nu löser :( o tjejjerna vill säkert ut trotts kölden..mat ska lagas o kläder tvättas :)
En vanlig hemma mammas dag :)
På kvällen blir d familjebastu,fredagsgodis o FREDAGSMYYYS framför tv´n :)

På lördag fundera ja fara till Kokkola o kolla om där finns nått intressant,hoppas lillasyster kommer med.. :)
Lördagkväll ska vi ha en myskväll jag o Robert alena efter tjejjerna somnat..börjar bli veckor sen sist..
Söndagen kommer troligen en gammal vän hit o hälsar på *välkommen*
Där for vår helj :)
+ en massa småfix då..som att skivor ska upp i garaget o målaslite o sådant,bara d hinns :)

Men dehär var en väldigt bra uppdatering av mig tycker jag..bilder ska d oxå komma bara jag kommer mig för o överföra från kameran :)

Inga kommentarer: