söndag 11 april 2010

~2½ år~


Isabelle o Nathalie före diagnos,före vi ens visste hon va sjuk...

I torsdags den 8.4 var d 2½ år sedan jag tog Isabelle med mig till Malmska akuten för 3:dje gången på kort tid o då va ja arg :/ Nathalie packade jag en stor väska kläder,tutteli o sådant o lämna hos faddrarana Sandström/homlblad *tackar er ännu idag för allt ni gjort o gör*

Jag begärde blodprov o att vi nu måste få träffa en barnläkare för Isabelle e väldigt sjuk..

D va hon o d blev infart med ambulans till Tays,pappa kom eftermed bilen fammo följde oxå med..d misstänkte LEUKEMI :/

9.4 dagen efter alltså då va d 2½ år sedan vi fick diagnosen ALL Leukemi lågrisk..

10.4 va d 2½ år sedan cellgiftet påbörjades..

Idag 11.4 e d snat dax för att börja packa inför Tays resan på onsdag då hoppeligen alla prov visar att Isabelle e fri från blaster o allt vad leukemi e..o får sluta med medicin o allt vad dom innebär!!

Detta har varit vår livs längsta resa..o jag hoppas den e över nu..eller att slutet nu blir som vi önskat i 2½ år..visserligen tar d ett ½ år innan alla värden o allt återhämtat sig o damen e s.k fitt for fight me allt vad livet innebär.. men målet e vi nära..d e utan cellgift!!!

Minns ännu som om d var igår då Katriina läkaren berättade att Isabelle har ALL,jag fråga hur länge har hon kvar??

Läkaren svarade..d vet jag inte för jag kan inte förespå hur gammal hon blir men i ALL dör hon inte om jag får bestämma...o änn så länge har Katriina fått bestämma o vi ska hoppas o tro att d så ska förbli!!

Mycket har hänt under dessa 2½år..här hjälper sessorna pappa öppna sina födelsedagpresenter..Nathalie e äldre änn vad Isabelle var då hon insjuknade.

Jag hoppas vi e en av d familjer som övervinner cancern!

3 kommentarer:

Rasses mamma sa...

Det är helt klart att ni är en av dom stora vinnarna...
Nu har ni ju nått målet för denna bit av resan, att få avsluta cellgifter, helt underbart....Lycka till i Tays då ni nu åker dit nästa gång.
Och under en sådan här resa så lär man sig snabbt vilka som är ens vänner o förstår hur viktiga dom är.
Kram

Bettina sa...

Skickar kramar till er :)

Lite och Stor. sa...

Kramar i massor!!